Eet je het al de hele tijd verkeerd?!

We weten dat gezonde voeding nodig is om ons lichaam en onze geest in vorm te houden. Maar in sommige gevallen eet je ze misschien niet op de juiste manier! En het verkeerd eten van deze gezonde voedingsmiddelen kan hun werk helemaal teniet doen. Kijk mee:

ZOETE AARDAPPEL
zoete-aardappel-Gift-AvenueJe voelt je misschien beter door zoete aardappel frietjes te kiezen boven gewone friet, immers zoete aardappel is heel gezond. En ja ze bevatten ook als friet nog steeds veel meer vitamine A dan een gewone pieper…maar als friet is niet de beste manier om ze te eten. Je kunt ze beter roosteren in de oven of stomen. Je hebt dan nog steeds de heerlijke smaak maar geen vetten!

PINDAKAAS
pindakaas-Gift-AvenuePindakaas is ook zo’n gezonde keuze omdat het eiwit en gezonde vetten bevat. Maar kies je voor een pot uit de supermarkt dan moet je er op letten dat je er een kiest waar alléén pinda’s in zitten. Sla de potten die ook suiker en zout bevatten over, je denkt dat je gezond bezig bent maar dat valt vies tegen met de laatste keus. Natuurwinkels verkopen ook pindakaas die geen toegevoegde stoffen bevat. Of probeer het eens zelf te maken, het internet staat vol met recepten!

BONEN UIT BLIK
bonen-Gift-AvenueVeel blikken waarin bonen zitten bevatten BPA, dat is een chemische stof die je hormoon functie verstoort en je ziek kan maken. Terwijl bonen zo’n geweldige aanvulling zijn op je eetpatroon! Je zou daarom droge bonen boven ingeblikte bonen moeten verkiezen. Oké het kost iets meer bereidingstijd maar ze zijn wel beter voor je.

GEDROOGD FRUIT
gedroogd-fruit-Gift-AvenueGedroogd fruit is een goede manier om aan je dagelijkse vitaminen te komen als je niet zo van vers fruit houdt. Maar ook hier moet je oppassen want veel gedroogd fruit is gemaakt met toegevoegde suikers. Dus kies óf voor gedroogd fruit zonder toegevoegde suiker óf ga toch voor vers fruit.

APPELS
appels-Gift-AvenueEen appel mag eigenlijk nooit geschild worden! Het merendeel van de antioxidanten, vezels en andere voedingsstoffen zijn te vinden in de schil. Elke appelsoort is een gezonde keuze dus de volgende keer het schilletje eraan laten zitten.

BROCCOLI
broccoli-Gift-AvenueBroccoli kun je het beste rauw of licht gestoomd eten. Wanneer je broccoli kookt gaat het grootste gedeelte van de voedingsstoffen in het water zitten. Om alle vitaminen en mineralen te behouden zou je het dus het beste rauw of licht gestoomd moeten eten zodat je lichaam alle voordelen uit deze groente kan halen. De smaak veranderd er niet door!

GRANEN
granen-Gift-AvenueVolkoren graanproducten zijn een hele goede gezonde keuze! Maar let op de hoeveelheid die je ’s morgens in je yoghurt, melk of kwark doet 😉 Je kunt stiekem toch nog veel koolhydraten en calorieën binnenkrijgen!

Wist jij dit?

-X- Mariëlle

 

 

BEKIJK OOK:

Marielle

by Marielle

Marielle geeft je elke week de leukste beauty tips! Daarnaast is ze ook een vaste kracht in het Gift Avenue team.