Vernieuw je lichaam en geest met een 10 daagse suiker detox

Suiker is een drug! In feite activeert suiker hetzelfde gebied van je hersenen als cocaïne en is verslavender. Overmatig suiker in je lichaam kan uiteindelijk leiden tot diabetes, kanker, dementie, depressie, acne, onvruchtbaarheid en hart-en vaatziekten. Dit is geen nieuwe ontdekking in de wereld van voeding en gezondheid, we worden al jaren op de gevaren van teveel suiker gewezen. Wanneer je een 10 daagse suiker detox doet zal je je beter in je vel voelen, misschien wel wat pondjes afvallen en een hele andere smaakbelevenis creëeren. Je reset als het ware je lichaam! Wil je dit eens proberen? Hier is wat je dan moet doen. Na de 10 dagen heb je misschien niet eens meer trek in suiker, of ga je het minder consumeren.

cake-Gift-Avenue

 

1. MAAK DE BESLISSING
Dit is de eerste stap! Als je besloten hebt om suiker uit je dagelijkse dieet te verbannen ben je al een heel eind op de goede weg.

2. JE MOET HET ‘COLD TURKEY’ DOEN
Net zoals een alcoholist geen enkel drankje meer mag, zo mag jij geen zoete snacks meer hebben. Zodra je maar een klein beetje smokkelt, zal je behoefte aan suiker weer stijgen en is het voor niets geweest. Blijf sterk gedurende 10 dagen en laat het dieet zijn werk doen.

3. DRINK GEEN CALORIEEN
Frisdrank en zoete vloeistoffen zijn slechter dan suikerachtig voedsel volgens experts. Het is een feit dat een glas frisdrank per dag de kans met 60% verhoogt dat een kind later zwaarlijvig wordt, en vrouwen krijgen 80% meer kans om diabetes type 2 te krijgen.
frisdrank-Gift-Avenue

 

4. KRIJG PROTEINE
Proteïne helpt je bloedsuikerspiegel en insuline niveaus te balanceren en ook niet onbelangrijk het is een bron van energie vrij van koolhydraten. Noten zijn bijvoorbeeld een goede bron van eiwit.

5. ZOVEEL GOEDE KOOLHYDRATEN ALS JE WILT
Je kan elke groente die je wilt eten, zolang ze niet vol zitten met zetmeel zoals aardappelen, pompoen of bieten. Elke groene groenten waar je hart naar verlangt mag je nemen. Broccoli, kool, paprika, asperges en artisjok zijn goede opties.

6. EET VETTEN
Dit lijkt misschien tegenstrijdig, maar vet zorgt ervoor dat je je vol voelt waardoor je minder trek hebt in suiker. Dan hebben we het over goede vetten natuurlijk, een noodzakelijk onderdeel van dieet.

7. WEES VOORBEREID
Je kunt tegenwoordig zelfs niet autorijden zonder dat je een golf aan fastfoodrestaurants langs de weg tegenkomt. Wanneer je bloedsuikerspiegel laag is kunnen deze restaurants eruit zien als een oase in een woestijn 😉 Zorg daarom voor een ‘noodpakketje’ in de auto gevuld met eiwitten en gezonde snacks zodat je niet in de verleiding komt om een verkeerde keuze te maken.
noten-Gift-Avenue

 

8. STRESS ZO MIN MOGELIJK
Het stresshormoon genaamd cortisol maakt je hongerig en activeert vetopslag in je lichaam. Het nemen van diepe ademhalingen kan dit proces ongedaan maken en daadwerkelijk je lichaam veranderen van een vetopslag staat naar een vetverbrandingsstaat. Neem vijf langzame, diepe ademhalingen en tel tot 5. Doe dit 5x achter elkaar voor elke maaltijd. Je zal versteld staan van wat er gebeurt.

9. STOP MET GLUTEN EN ZUIVEL
Dit zijn de 2 meest voorkomende voedselallergieën die mensen hebben, vaak zonder het echt te weten en mensen verlangen dagelijks naar deze dingen. Het zal moeilijk zijn om hiermee te stoppen, maar na 10 dagen zal je merken dat je er al veel minder behoefte aan hebt. Ook zal je merken dat je veel meer energie hebt gedurende de dag.

10. ZORG VOOR VOLDOENDE SLAAP
Onvoldoende slaap zorgt ervoor dat je hongerhormonen stijgen, en je krijgt veel meer trek in koolhydraten en suiker. Als je je energie niet uit je slaap krijgt zal je lichaam het ergens anders gaan zoeken. Slaap is één van de beste manieren om ervoor te zorgen dat je je behoeften aan zoet de baas blijft.

Heb jij wel eens een suiker detox gedaan? Of zou je dit wel eens willen proberen omdat je een echte zoetekauw bent? Wij zijn zeer benieuwd. Mij lijkt het dat je niet helemaal zonder suiker kan, in heel veel dingen zit suiker zonder dat je het weet maar als je al een heel groot deel van je suikerinname kan verminderen is dat natuurlijk altijd goed.

-X- Mariëlle

 

This entry was posted in Geen categorie.
test